فیزیوتراپی با دستگاه تنس یا همان الکتروتراپی

الکتروتراپی TENS، تحریک الکتریکی عضله (EMS)، میکروکارنت (ریز جریان) و اینترفرنشیال (درمان تداخلی) انواع مختلف الکتروتراپی هستند و از میان این روش‌های درمانی روش تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS) رایج‌ترین شیوه الکتروتراپی است.

الکتروتراپی یک شیوه درمان اصلی در فیزیوتراپی است که در آن از الکترودهای خاصی استفاده شده تا از طریق تحریک عضلات، این بافت تقویت و حفظ شود. 
الکترو تراپی در فیزیوتراپی با کمک به تسریع روند بهبودی و توانبخشی عضلات و مفاصل آسیب‌دیده و تحت ‌فشار، مؤثر و مفید واقع می‌شود. 
دستگاه فیزیوتراپی همچنین از طریق مسدود کردن مسیر پیام‌های درد به سمت مغز، میزان درد را کاهش می‌دهد. 
بعلاوه این روش درمانی در صورت نیاز و بنا به صلاح دید فیزیوتراپیست میتواند گردش خون را افزایش داده بنابراین تورم کاهش می یابد و روند ترمیم سرعت میگیرد.
بزرگترین مزیت TENS این است که برای تسکین درد از مکانیسم های طبیعی خود بدن استفاده می کند و به همین خاطر عوارض جانبی آن بسیار کم است. در واقع مهمترین دلیل به کار گرفتن TENS در فیزیوتراپی ، تسکین درد های مزمن بدون مواجهه با عوارض جانبی و واکنش های بدن به مواد شیمیایی و داروهای مسکن است.
دستگاه TENS دارای قابلیت تنظیم فرکانس در یک دامنه مشخص است .بنابراین فیزیوتراپیست  می تواند با توجه به فیزیولوژیک بدن هر شخص و طوری که بدن او به تحریک عصبی پاسخ می دهد ، دستگاه را تنظیم کند. این دستگاه بسیار ایمن میباشد و موارد منع استفاده خاصی ندارد.
متخصصان گروه کرج فیزیو جهت انجام فیزیوتراپی در منزل کمر، فیزیوتراپی زانو ، فیزیوتراپی گردن ،فیزیوتراپی رباط زانو ، فیزیوتراپی پیچ خورن مچ پا و..... جهت رفاه حال بیماران از این دستگاه در منزل نیز استفاده می‌کنند.
سلامت شما آرزوی ماست 
با ما در ارتباط باشید.....