آموزش و اصلاح راه رفتن با فیزیوتراپی در منزل

 

پس از آسیب دیدن فیزیوتراپیست به شما یاد می دهد که چطور درست راه بروید

 

اگر آسیب اندام تحتانی دارید یا عمل جراحی انجام داده اید، ممکن است در راه رفتن عادی مشکل داشته باشید. فیزیوتراپیست ها راه رفتن را «gait» می نامند. چرخه راه رفتن شما شامل پا گذاشتن، فرود آمدن روی یک پا، غلتیدن روی آن پا و بلند کردن مجدد پا از روی زمین است. اگر مشکل راه رفتن دارید، ممکن است برای تمرین راه رفتن به فیزیوتراپی معرفی شوید.

 

تمرین راه رفتن مجموعه ای از تمرینات است که به طور خاص توسط فیزیوتراپیست مجرب  برای کمک به راه رفتن بهتر انجام می شود. این تمرینات شامل بهبود حرکت در مفاصل اندام تحتانی شما، بهبود قدرت و تعادل، و بهبود ریتم

تکراری پاهای شما در هنگام راه رفتن است.

 

هدف نهایی تمرین راه رفتن در فیزیوتراپی کمک به شما در راه رفتن عادی و ایمن است.

 

انواع ناهنجاری های رایج راه رفتن که ممکن است به آموزش راه رفتن نیاز داشته باشید عبارتند از:

راه رفتن ترندلنبورگ

راه رفتن اسپاستیک

راه رفتن آنتالژیک (ناهنجاری های راه رفتن به دلیل درد)

ممکن است در پاهای خود ضعف یا سفتی داشته باشید که مانع از راه رفتن طبیعی شما می شود. تعادل و حس عمقی شما ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. فیزیوتراپیست باتجربه و متبحر می تواند راه رفتن شما را ارزیابی کند و یک برنامه ورزشی که می تواند راه رفتن شما را بهبود بخشد، تنظیم کند تا روند عادی راه رفتن شما به حالت طبیعی خود بازگردد . قبل از شروع هر برنامه ورزشی برای بهبود راه رفتن، با فیزیوتراپیست های مرکز کرج فیزیو  مشورت کنید. آنها می توانند اختلالات اسکلتی عضلانی شما را ارزیابی کنند و با ارائه برنامه درمانی و برنامه تمرینی مخصوص وضعیت حرکتی شما را بهبود ببخشند

ممکن است به یک وسیله کمکی برای کمک به راه رفتن بلافاصله پس از آسیب اندام تحتانی یا جراحی نیاز داشته باشید. فیزیوتراپیست خوب می تواند به شما در انتخاب عصای مناسب کمک کند. نمونه هایی از وسایل کمکی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

چوب زیر بغل

واکر چرخ دار

واکر استاندارد

عصاهای لوفسترند

عصای چهارگانه

عصای استاندارد

برخی افراد به طور موقت از وسیله کمکی خود استفاده می کنند. سایرین که آسیب قابل توجهی دارند باید به طور دائم از آن استفاده کنند. فیزیوتراپیست های کرج فیزیو می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید چه زمانی باید وسیله ی کمکی خود را کنار بگذارید.